Rabu, 8 September 2010

Aku suka klip video lagu raya

Saban tahun aku menonton klip video lagu raya, aku kagum.

Klip video dengan cliché unik. Contoh

a) Acara bermain bunga api secara berjemaah even diharamkan oleh kerajaan Malaysia
b) Latar belakang HANYA sebuah rumah kayu yang tak berapa nampak rumah jiran. Rumah homestay kot
c) Aktiviti mengacau dodol dengan berbaju raya walaupun logiknya orang dah tak kacau dodol di hari lebaran
d) Teknik salam-bersalaman dengan SEMUA yang terlibat dalam klip video tersebut

Taktik paling gampang iaitu memanggil seluruh artis syarikat rakaman termasuk beberapa crew untuk join the club dalam satu klip video. Nak tunjuk meriahnya mood hari raya. Setting penyanyi 3-4 orang, yang lain menari gaya bebas sambil bersalaman mintak ampun maaf kat belakang. Sorang sekali salam, lengkaplah 3 minit klip video lagu raya.



Scene salam-bersalaman hingga ke penamat klip video. Walaupun teknik sama setiap setiap tahun,lagu raya tetap no 1 di hati peminat.

Lagu raya tetap evergreen. Tu pasal aku suka.

p/s: Aku bosan gile.

Tiada ulasan: