Khamis, 22 Julai 2010

Jom tengok bayi tembikai

Aku fikir cerita bayi /manusia keluar dari tumbuhan seperti cerita Puteri Buluh Betong adalah dongeng semata-mata, Sekadar penglipur lara dikala duka. Tapi, persepsi aku berubah bila aku melihat “ini”.

Cerita baby kuar dari buah tembikai. Bukan baby Justin Bebal Bieber tu. Korang jangan salah paham. Betol2 baby la. Beli tembikai kat pasar borong Pak Man, bawak balik rumah, tup, tup, kuar baby. Tak ke terkezut?

Kuar je kepala dari tembikai tu, terus dia melahap buah tembikai tu dengan gaya paling kiuk.


Tembikai yang besar atau baby yang kecik2-halus?

Aku penah jumpe buluh bunting time aku kecik2 dulu. Member aku cakap kalau nak jumpa Puteri Buluh Betong, pergi la takik la buluh tu. Aku betul bendul. Aku takik, kuar air membuak-buak. Member aku jerit “air ketuban buluh pecah, air ketuban pecah”. Aku tercengang.

Masa tu aku tak tau apa tu “air ketuban”.

Sumber DailyMail

6 ulasan:

Cerah Jeff berkata...

sucinye abang afif,air ketuban pom xtaw..

redbean berkata...

aku skola rendah la time tu..ape ye air ketuban? hehe

ayesyaazreena berkata...

baby tu kawaaii =D

redbean berkata...

ye..kawaii gile kan.. :)

PIDUT ASiS berkata...

redbean,awak ni baik la..hahahah

Post Terhangat...
Virus Komputer Terbaru Ditemui

redbean berkata...

watefuk! haha~