Ahad, 4 Julai 2010

Louis Vuitton hanya taraf Pasar Malam

Mai2 beli, sekilo 5 ringgit!

Dialog ni terlintas bila aku terpandang produk Louis Vuitton (LV) dijual dalam bentuk longgokan di satu kedai di Jepun. Kalau kat Malaysia, siapa yang pakai beg LV memang anak lord habes la, kat Jepun selamba rock je longgok macam kat pasar malam. Hoho.

Kalau nak cakap tak ori, setahu aku Jepun memang menentang plagiarism atau bahasa pasarnya ciplak sekeras-kerasnya. Kalau tengok harga pun bukan murah. ¥5000~¥39800 iaitu RM181.81~RM1463.14 (aku jadi tak boleh menilai mahal ke tak sebab beg aku ke kelas pun beli kat Seven Eleven je. Style kan). Aku pun musykil apsal harga boleh ada range camtu. Padahal beg sama pattern dan fa’el je aku tengok.

Aku rasa, kalau ye pun nak sale, jangan la buat macam tu. LV tu. Bukan kiki lala, bukan action (aku ada selai suar brand ni) atau nama2 yang sebaris dengannya. Show some respect kata orang putih (apehal aku bekap LV? Aku pun tak tau).


*Rilek je longgok cam kt pasar malam. Apa pendapat anda?

p/s: Hari tu Azwan Ali bukan main melenting marah bila orang cakap dia pakai beg LV Petaling Street. Kalau orang Jepun mesti diorang cakap, “Ala, beg LV je pun..,” :D

13 ulasan:

rhapsody LiN berkata...

hahaha~

ske statement "beg Lv je pun.... "

mcm mne pun kepuasan bli yg ori lg bes :)

rekbing berkata...

erm..ni pn ori rsanye..ntahla..xpro bab2 ni..kalo y da pro, slalu bli, cium bau pn da tau ori ke x..hehehe

qellissa berkata...

salam, as far yg i tau..LV tak penah buat sales coz depa jaga quality depa..so assumed tis one is immitate lah.and price LV pon paling murah rm2k keatas....=)

rekbing berkata...

2 la pasal..ak pn ade gak amek tau sal produk2 berjenama ni...tp ak dpt snap pic ni,hurm...xtaw nk ckp ape...tenkiu utk respon anda =)

Tanpa Nama berkata...

bukan hang baru pas borong kat akiba ke ari tu redbean??

rekbing berkata...

mna ad..ak xbole pgg brg mahal..alergik..haha

Tanpa Nama berkata...

ceit,alergik apanya..pakai iphone tu...hahaha

rekbing berkata...

2 brg wajib..hha

tqah.y berkata...

tak ksah sgt barang mahal2 ni..syg duit..hehe :)

rekbing berkata...

bagus syg duet, sbb duet xpenah syg kita kan... =D

Tanpa Nama berkata...

sale kat maner tuu..leh bgtaw

Unknown berkata...

japan dekat area mane ni?

Mona Hana berkata...

Ya LV ori ada satu bau yg sgt istimewa